Program „Dobry Start w Nowy Rok Szkolny” to jednorazowe wsparcie finansowe w wysokości 300 zł na każde uczące się dziecko w wieku od 7 do 20 lat (lub do 24 lat w przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności), niezależnie od dochodów rodziny. Świadczenie ma na celu pomoc w sfinansowaniu wyprawki szkolnej.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski o wypłatę wsparcia można składać wyłącznie w formie elektronicznej, a świadczenie wypłacane jest na wskazany rachunek bankowy.
Wniosek na rok szkolny 2025/2026 należy złożyć do ZUS w terminie od 1 lipca do 30 listopada 2025 r., w jeden z poniższych sposobów – tak samo, jak w przypadku programu Rodzina 800+:
-
przez e-ZUS (Platformę Usług Elektronicznych ZUS) lub aplikację mZUS,
-
za pośrednictwem portalu Empatia.gov.pl,
-
w systemie swojej bankowości elektronicznej.
Terminy wypłaty świadczenia
-
Jeśli złożysz wniosek w lipcu lub sierpniu, świadczenie otrzymasz najpóźniej we wrześniu.
-
W przypadku wniosków złożonych od września do listopada, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od daty złożenia.