INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW GMINY HALINÓW O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ !
- Okres, na który ustalono prawo do świadczeń rodzinnych kończy się z dniem 31 października 2022 r.
- Chcąc skorzystać ze świadczeń rodzinnych w nowym okresie, tj.
od 1 listopada 2022 r. do31 października 2023 r. należy złożyć nowy wniosek.
- MIEJSCE I TERMIN WYDAWANIA ORAZ SKŁADANIA WNIOSKÓW:
- Dział Świadczeń w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Halinowie ul. Mickiewicza 23.
- PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW:
- termin i czas: od 1 sierpnia 2022 r.
- poniedziałek: 8.00 – 17:00
- wtorek: 8:00 – 16:00
- środa: dzień wewnętrzny (1wnioski nie są przyjmowane)
- czwartek: 8:00 – 16:00
- piątek: 8:00 – 15:00
- przyjmowane będą tylko wnioski wypełnione wraz z prawidłowo sporządzonymi dokumentami.
- REALIZACJA:
- realizacja wniosków złożonych do dnia 31 sierpnia 2022 r., w tym: ustalenie prawa
do świadczeń rodzinnych oraz wypłata świadczenia nastąpi do 30 listopada 2022 r. - realizacja wniosków złożonych w okresie od 1 września 2020 r. do 31 października 2022 r., w tym: ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata świadczenia nastąpi do 31 grudnia 2022 r.
- realizacja wniosków złożonych w okresie od 1 listopada 2022 r. do 31 grudnia 2022 r., w tym: ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata świadczenia nastąpi
do ostatniego dnia lutego następnego roku
UWAGA!
Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.
Nie dokonuje się spłaty za miesiące od narodzin dziecka do złożenia wniosku.
PRZYPOMNIENIE
- świadczenia rodzinne przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 674,00 zł,
- jeżeli członkiem rodziny jest dziecko niepełnosprawne, świadczenia przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 764,00 zł.
WAŻNE:
Zarówno w przypadku świadczeń:
- rodzinnych,
- alimentacyjnych,
od nowego okresu świadczeniowego będą brane pod uwagę dochody z 2021 roku.
W celu przyspieszenia rozpatrzenia wniosków prosimy mieć ze sobą dokumenty potwierdzające sytuację dochodową wszystkich członków rodziny od 2021 roku do chwili obecnej w tym:
- wszystkie PIT-y od pracodawców, z których rozliczaliście się Państwo w Urzędzie Skarbowym za 2021 rok, a w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu na karcie podatkowej lub ryczałcie ewidencjonowanym – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości opodatkowania lub stawce podatku za 2019 rok,
- świadectwa pracy otrzymane w 2021 lub 2022 roku,
- umowy zlecenia za 2021 i 2022 rok,
- umowy o pracę zawarte w 2021 i 2022 roku.
W przypadku podjęcia zatrudnienia od 2022 roku zaświadczenie o dochodzie netto z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód uzyskano (1np. umowa o pracę od 5 lutego – zaświadczenie o dochodzie netto za marzec).
Ponadto dokumentami niezbędnymi do przyznania prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego są:
1) zaświadczenie od komornika sądowego o bezskuteczności egzekucji za ostatnie 2 miesiące
2) zaświadczenie o stanie egzekucji za rok 2021 r.