Dodatek elektryczny jest dopłatą do prądu dedykowaną gospodarstwom domowych, które zużywają energię elektryczną do ogrzewania mieszkań i domów.
Dotyczy to osób korzystających między innymi z pomp ciepła, pieców elektrycznych i bojlerów (1UWAGA: nie chodzi tutaj o bojlery podgrzewające tylko wodę, ale takie z funkcją CO – do ogrzewania mieszkania). Żródło ogrzewania musi być zgłoszone do CEEB (1Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków).
Dodatek elektryczny nie będzie obejmował właścicieli przydomowych mikroinstalacji fotowoltaicznych.
Dodatek elektryczny nie przysługuje również gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego lub dodatku do innych źródeł ciepła, jak pellet, gaz LPG, drewno czy olej opałowy.
Dopłata do prądu jest jednorazowa i wynosi, w zależności od zużycia energii (1w tym samym miejscu zamieszkania):
- 1000 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku na poziomie maksymalnie 5MWh,
- 1500 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku przekraczającym 5MWh.
Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego należy składać do dnia 01.02.2023r. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Halinowie w godz.:
- poniedziałek 8.00 – 17.00,
- wtorek i czwartek 8.00 - 16.00,
- piątek 8.00 - 15.00
- środa – dzień wewnętrzny
Wzór wniosku możecie Państwo pobrać w siedzibie jednostki lub ze strony internetowej Ośrodka www.mops.halinow.pl
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego - plik do pobrania
Wypełnione wnioski w wersji papierowej można składać:
- w okienku podawczym,
- drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy e-puap.
Aby uzyskać dodatek elektryczny w podwyższonej kwocie, do wniosku należy dołączyć rozliczenie roczne z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5MWh.