ZARZĄDZENIE Nr 3 .2021
Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie
z dnia 22.03.2021 r.
w sprawie ustalenia czasowej zmiany organizacji pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Halinowie w związku z wprowadzeniem stanu epidemii
Na podstawie § 9 Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie oraz § 21 ust, 1, ust. 2 i ust. 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 marca 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (100Dz. U. z 2021 r. poz. 512 z późn. zm) zarządzam, co następuje:
§ 1
W związku z ogłoszeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii zarządzam co następuje:
1) ustala się następujące godziny obsługi interesantów w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie (100dalej: Ośrodek): poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki – od godz. 8.00 do 16.00, środa – dzień wewnętrzny;
2) punkt informacyjny ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie otwarty jest w środy w godzinach od 16.00 do 18.00;
3) skargi i wnioski przyjmowane są w formie pisemnej lub elektronicznej. Kontakt z Kierownikiem Ośrodka w sprawie skarg i wniosków odbywa się telefonicznie w środy w godzinach od 15 do 16 pod nr tel. 790 339 998.
4) wejście główne Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie pozostają zamknięte, a interesanci wpuszczani są do Ośrodka po uprzednim kontakcie telefonicznym lub za pomocą domofonu z pracownikiem Ośrodka, po wcześniejszym ustaleniu czy konieczna jest osobista obsługa interesanta;
5) osobista obsługa interesanta w budynku Ośrodka następuje tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne dla załatwienia sprawy pilnej;
6) interesanci przyjmowani są w wyznaczonych częściach budynku z zastosowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa;
7) w tym samym czasie w Ośrodku przebywać może jeden interesant przy jednym stanowisku obsługi;
8) zaleca się, aby czas obsługi interesanta był jak najkrótszy i nie przekraczał 20 minut;
9) nie obsługuje się w Ośrodku osób przejawiających objawy choroby (100kaszel, gorączka) lub co do których jest podejrzenie, że mogą być chore (100np. osoby przebywające w izolacji domowej, na kwarantannie lub mieszkające z takimi osobami);
10) ustala się jedno stanowisko obsługi interesantów we wszystkich sprawach – stanowisko do spraw świadczeń rodzinnych oraz jedno stanowisko do przyjmowania interesantów przez psychologa lub prawnika oraz na potrzeby Punktu Informacyjnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie – pokój 12;
11) interesant obsługiwany jest wyłącznie przy przygotowanym stanowisku obsługi. Interesanci zobowiązani są do zakrywania ust i nosa maseczką lub odzieżą, a przed wejściem do budynku zobowiązani są do dezynfekcji rąk płynem udostępnionym przed drzwiami Ośrodka. Pracownik obsługujący interesanta zobowiązany jest do używania przyłbicy, rękawiczek jednorazowych oraz do dezynfekcji rąk przed i po zakończeniu obsługi. Stanowisko obsługi czyści się o godz. 9.00 i 15.00, a pomiędzy tymi godzinami przynajmniej co 2 godzin albo po wyjściu interesanta, jeżeli jest taka potrzeba.
12) jeżeli interesant nie ma zakrytych ust i nosa albo odmawia zakrycia ust i nosa zgodnie z przepisami lub odmawia dezynfekcji rąk przed wejściem do budynku dopuszcza się rozmowę z interesantem za pośrednictwem domofonu. Można także odmówić przyjęcia dokumentów od takiego interesanta i poinformować o możliwości złożenia dokumentów do skrzynki na korespondencję umieszczonej przed drzwiami Ośrodka.
13) zaleca się załatwianie spraw drogą elektroniczną przy wykorzystaniu usług platformy elektronicznej ePUAP, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, bądź jeśli nie są pilne - w późniejszym terminie;
14) interesanci mogą zostawiać korespondencję w skrzynce podawczej umieszczonej przed wejściem głównym do Ośrodka. Korespondencja ze skrzynki wyjmowana jest o godzinie 12.00 oraz 15.00.
15) w kontaktach z interesantami, a także między pracownikami, zaleca się zachowanie bezpiecznej odległości – około 1,5 metra;
16) w przypadku konieczności przyjęcia interesanta przez psychologa, prawnika, pracownika socjalnego lub w Punkcie Informacyjnym ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przyjęcie następuje w wyznaczonym do tego celu pomieszczeniu Ośrodka. Po wizycie interesanta pomieszczenie wietrzy się oraz czyści się powierzchnie dotykowe. Wizyta nie może trwać dłużej niż 1 godzinę.
17) wywiady środowiskowe są przeprowadzane tylko w razie niezbędnej konieczności z zachowaniem niezbędnych środków bezpieczeństwa;
18) usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone są zgodnie z aktualnymi poleceniami Wojewody Mazowieckiego oraz służb sanitarnych;
19) asystenci rodziny wykonują obowiązki zgodnie z aktualnymi instrukcjami przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej;
20) w pracy Zespołu Interdyscyplinarnego i Grup Roboczych stosuje się aktualne polecenia Wojewody Mazowieckiego;
21) pracownikom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie może zostać wydane polecenie pracy zdalnej oraz pracy rotacyjnej;
22) wszyscy pracownicy oraz zleceniobiorcy zobowiązani są do zapoznania się z zasadami zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa SARAS-CoV-2 oraz do ich stosowania;
23) nie dopuszcza się do pracy pracownika przejawiającego niepokojące objawy choroby;
§ 2
O wprowadzonych ograniczeniach zawiadamia się przez ogłoszenia na stronie podmiotowej Ośrodka, a także przez wywieszenie ogłoszenia w siedzibie Ośrodka.
§ 3
- Traci moc Zarządzenie Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie nr 11.2020 z dnia18.05.2020 r.
- Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do odwołania.
KIEROWNIK
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Halinowie
/Dorota Górska/