Okres, na który ustalono prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego kończy się z dniem 30 września 2021 r.
Chcąc skorzystać ze świadczeń z funduszu alimentacyjnego w nowym okresie, tj.
od 1 października 2021 r. do 30 września 2022 r. należy złożyć nowy wniosek.
MIEJSCE I TERMIN WYDAWANIA ORAZ SKŁADANIA WNIOSKÓW:
Dział Świadczeń w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Halinowie ul. Mickiewicza 23.
PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW:
1) termin i czas: od 1 sierpnia 2021 r.
poniedziałek: 8.00 – 17:00
wtorek: 8:00 – 16:00
środa: 8:00 – 16:00 dzień wewnętrzny (100nie przyjmujemy wniosków)
czwartek: 8:00 – 16:00
piątek: 8:00 –15:00
2) przyjmowane będą tylko wnioski wypełnione wraz z prawidłowo sporządzonymi dokumentami.
REALIZACJA:
1) realizacja wniosków złożonych do dnia 31 sierpnia 2021 r., w tym:
ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
wypłata świadczenia nastąpi do 31 października 2021 r.
2) realizacja wniosków złożonych w okresie od 1 września 2021 r. do dnia 31 października 2021 r., w tym:
ustalenie prawa do świadczeń funduszu alimentacyjnego,
wypłata świadczenia nastąpi do 30 listopada 2021 r.
UWAGA!
Prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego ustala się począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.
PRZYPOMNIENIE
świadczenia z funduszu przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 900,00 zł
WAŻNE:
Zarówno w przypadku świadczeń:
1) rodzinnych,
2) alimentacyjnych
od nowego okresu świadczeniowego będą brane pod uwagę dochody z 2020 roku.
W celu przyspieszenia rozpatrzenia wniosków prosimy mieć ze sobą dokumenty:
– pełnoletnich członków rodziny potwierdzające sytuację dochodową od 2020 roku w tym:
wszystkie PIT-y od pracodawców z których rozliczaliście się Państwo w Urzędzie Skarbowym za 2020 rok,
świadectwa pracy otrzymane w 2020 lub 2021 roku,
umowy zlecenia za 2020 i 2021 rok,
umowy o pracę zawarte w 2020 i 2021 roku.
W przypadku podjęcia zatrudnienia od 2021 roku zaświadczenie o dochodzie netto z miesiąca następującego po miesiącu w którym dochód uzyskano (100np. umowa o pracę od 5 lutego – zaświadczenie o dochodzie netto za marzec).
Ponadto dokumentami niezbędnymi do przyznania prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego są:
1) zaświadczenie od komornika sądowego o bezskuteczności egzekucji za ostatnie 2 miesiące
2) zaświadczenie o stanie egzekucji za rok 2020.
Wniosek do pobrania https://www.gov.pl/web/rodzina/x-wiadczenia-z-funduszu-alimentacyjnego111