Wniosek elektroniczny o dodatek węglowy można wysłać w ePUAP jako załącznik w formacie WORD albo PDF w trybie "Pismo ogólne do podmiotu publicznego". Nie ma bowiem osobnego formularza wniosku o dodatek węglowy dla systemu ePUAP, który można byłoby wypełnić po zalogowaniu się do niego.
Krok po kroku:
- Wniosek wypełnić np. elektronicznie lub wydrukować i wypełnić ręcznie i zapisać jako jeden plik w formacie .pdf
- Następnie wejść na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
- Podpisać plik .pdf zgodnie ze wskazówkami znajdującymi się na podanej stronie, a następnie tak podpisany plik zapisać np. na pulpicie (10wniosek jest prawidłowo podpisany, jeśli pojawi się na min znacznik Podpis zaufany z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej).
- Zalogować się na ePUAP
- Wybrać Pismo ogólne do urzędu
- Załączyć do tego pisma podpisany podpisem zaufanym plik i wysłać.
Prosimy nie wysyłać zdjęć wniosku ani skanów pojedynczych stron.
Wniosek elektroniczny należy przesyłać tylko i wyłącznie za pośrednictwem ePUAP (10wnioski przesłane na email nie będą rozpatrywane).