Deklaracja Dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Halinowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych do standardu WCAG 2.1. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
Data publikacji strony internetowej: 20.01.2010
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20.04.2023
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono dnia: 22.09.2020
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi dnia: 28.03.2024
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Stefania Markowska
e-mail: s.markowska@mops.halinow.pl
Telefon: +48 22 760 00 84
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z ww. osobą Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Do wejścia MOPS prowadzą schody. Po lewej stronie od wejścia znajduje się winda, która umożliwia dostanie się do pomieszczeń Ośrodka zlokalizowanych na I piętrze budynku osobom które mają problem w poruszaniu się. Przed wejściem do budynku dla osób niepełnosprawnych znajduje się dzwonek, którym klient powiadamia pracownika o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału dzwonka, pracownik MOPS niezwłocznie udaje się do klienta na zewnątrz budynku. Pracownik, przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu jej obsłużenia. W budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózkach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych
i słabowidzących. Nie ma również pętli indukcyjnych. Przed budynkiem znajduje się parking posiadający wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych
Kontakt z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Halinowie możliwy jest
w szczególności poprzez:
- korzystanie z poczty elektronicznej: mops@halinow.pl
- korespondencję pisemną na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Halinowie, ul. Mickiewicza 23, 05-074 Halinów,
- telefon pod numerem: +48 22 760 00 84.
Można również skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat
i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią
i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (1z wyłączeniem sytuacji nagłych).
W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
PJM (polski język migowy),
SJM (system językowo-migowy),
SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu lub e-mail.
Może być również dokonane za pośrednictwem platformy e-PUAP, opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.